Asiakaspalvelu edellä
Olemme perheyritys, joka haluaa tarjota asiakkailleen laadukkaita tuotteita ja yksilöllistä palvelua. Saamamme palautteen mukaan asiakkaamme arvostavat nopeaa reagointikykyämme, joustavuuttamme ja asiakaslähtöisyyttämme. Tuotteidemme laatu ja monipuoliset vaihtoehdot saavat jatkuvasti kiitosta.
Helsingin keskustan Yliopiston Apteekissa Mannerheimintie 5:n ja Kaivopihan puolella on ollut yli 10 vuotta Sanimatolta ostetut omistusmatot sekä niiden huoltopalvelu viikottain.
Apteekissa tehtiin 2023 vuoden alulla myymäläuudistus, jolloin myös mattoratkaisut päivitettiin uuteen myymälään sopiviksi. Mannerheimintien puolen sisäänkäynnillä tuulikaapin sekä sisääntulon kumipohjaiset, tehokkaasti likaa keräävät matot on leikattu muotoon juuri apteekin tiloihin ja kalustukseen sopiviksi. Myös Kaivopihan puoleinen matto uusittiin.
Vanhat matot olivat edelleen käyttökelpoisia, ja niitä muokattiinkin sopiviksi esim. käsidesitelineiden ja henkilökunnan tiloihin sopiviksi.
Apteekin johtava proviisori Mikaela Pammo kertoo kokemuksistaan mattojen uusimisesta ja Sanimaton palvelusta myymäläuudistuksen aikana.
”Apteekissa aloitettiin myymäläuudistus, jonka myötä tuli tarve päivittää vanhat matot uusiin tiloihin ja kalustukseen sopiviksi. Olin yhteydessä Sanimattoon ja Jaakon kanssa sovittiin tapaaminen apteekille, jossa suunniteltiin alustavasti mattoratkaisuja. Saimme myös mallipalat mattovaihtoehdoista ja väreistä. Sisustussuunnittelijan kanssa päädyimme tummanharmaaseen väriin, joka on lähellä vanhojen mattojen väriä.
Kun uudistus oli loppusuoralla, kävimme Jaakon kanssa katsomassa paikan päällä mattojen sijainnit ja matot toimitettiin sovitusti paikoilleen ennen uudistuneen myymälän avausta.
Tuulikaapin matto ja sisääntulon pitkä matto ovat toimineet hyvin. Ne ovat sopivan kokoisia niin pituudeltaan kuin leveydeltäänkin. Matot keräävät lian, eikä sitä ole kulkeutunut muille lattiapinnoille ja tilat pysyvät siisteinä.
Olen ollut tässä apteekissa vuoden ja mattohuolto on toiminut aina hyvin ja sovitusti. Remontin aiheuttamat muutokset ja vaatimukset Sanimatto on ottanut hyvin huomioon ja suunnittelu- sekä toimitusajat on saatu sovittua helposti. Apteekin mattoja on huollettu Sanimatolla yli 10 vuotta, ja ilmeisestikin apteekin henkilökunta on ollut tyytyväisiä, kun nyt palvelua jatkettiin myös uusien mattojen ja niiden huollon osalta.”
Mikaela Pammo, johtava proviisori
Porvoon Museon kolmessa eri kiinteistössä on Sanimaton kanssa yhdessä suunnitellut mattoratkaisut. Osa nykyisistä matoista on 90-luvulta ja ne ovat edelleen hyvässä kunnossa ja toimivia. Holmin talon matot on uusittu muutama vuosi sitten ja suunniteltu yhdessä museon henkilökunnan kanssa. Matot on tehty tiloihin sopiviksi ja niissä on otettu huomioon museon arvokas ja historiallinen tunnelma.
Holmin talo on rakennettu 1760-luvulla. Vanhoja puulattioita halutaan suojella, sillä museossa on paljon vierailijoita. Tästä syystä mattoratkaisuissakin on otettu huomioon se, että matot peittävät lattioita oikeista paikoista ja riittävän laajasti. Talossa olevia portaita haluttiin erityisesti suojella kulkijoiden kengistä tulevilta kiviltä ja hiekalta, niihin tehtiinkin joka askelmalle muotoon leikatut matot, jotta askelmat saatiin suojattua. Mattojen värimaailman museon henkilökunta on päättänyt ja esim. myymälään haluttiin sen lattian väriin sointuva matto.
Porvoon Museon täyttäessä 125 vuotta toimitimme juhlien ajaksi noin 40m² mattoa Vanhan Raatihuoneen ison salin lattioita suojaamaan.
”Yhteistyö Sanimaton yhteyshenkilömme kanssa on ollut sujuvaa niin mattoasioiden suunnittelun, toimituksen kuin huoltojen aikana. Olemme olleet tyytyväisiä mattoihin. Matot keräävät tehokkaasti hiekkaa ja likaa ja niitä on myös helppo imuroida. Matot pysyvät hyvin paikoillaan ja osa matoista on leikattu sijaintiinsa sopiviksi.
Mattojen pesut on hoidettu sovituin väliajoin ja Sanimatolta on soitettu ja varmistettu paikallaolomme etukäteen, mikä on ollut hyvä toimintatapa. Sanimatolta on oltu aktiivisia ja esim. siirretty pesua hieman eteenpäin, jotta kurakelit ehtisivät mennä ohi. Tiivistetysti sanottuna Sanimaton palvelu on ollut aina mukavaa ja ystävällistä”
Sirkku Mannerkoski, Porvoon Museo
Porvoon Kulttuuritalo Grandissa on juuri tiloihin mitoitetut laadukkaat ja kulutuskestävät käytävämatot. Pääsisäänkäynnillä on tehokkaasti likaa keräävä karkeampi matto, jota vaihdetaan 2 kuukauden välein. Sisääntulon jälkeisen pitkän käytävän 15 metrin pituinen punainen matto tuo tilaan näyttävyyttä ja toimii samalla tehokkaana liankerääjänä kulkuväylällä. Koska sisääntulon karkeampaa mattoa pestään useammin, säästyy punainen pitkä matto pahimmalta kura- ja hiekkahyökkäykseltä, ja sille onkin riittänyt pesu puolen vuoden välein. Tiloissa on myös muita mattoja, joita vaihdetaan 3 kuukauden välein.
Toiminnanjohtaja Nadina Vihinen kertoo:
”Olemme tosi tyytyväisiä mattojen laatuun, ne pysyvät siistinä ja niiden pesut on ajoitettu sopivasti. Sanimaton työntekijät ovat olleet aina mukavia ja hoitaneet mattojen noudot ja palautukset sujuvasti tiloissamme. Palvelu on toiminut nopeasti.”
Nadina Vihinen, Kulturföreningen Grand rf
"Olemme olleet Sanimaton asiakkaita vuodesta 2018. Asiakaspalvelu on ollut erinomaista ja toiminut nopeasti. Yhteydenotto on ollut helppoa ja asiat on hoidettu sovitusti. Mattojamme pestään 4 kertaa vuodessa ja se on sopiva pesuväli meille. Sanimaton palvelu on joustanut tarpeidemme mukaan. Esim. jos mattohuoltaja on huomannut mattoa noutaessaan maton olevan vielä puhdas ja toimintakuntoinen, ei mattoa ole viety pesuun, vaan tällöin on sovittu hiukan myöhempi uusi käynti.
Matot ovat laadultaan erinomaisia ja pysyvät täysin paikallaan. Matot auttavat hyvin lattioiden kuivana pitoon. Jonkun verran hankalimpina kura-aikoina kulkeutuu likaa, mutta siihen ei mikään matto auta täydellisesti."
Sonja Mälkki, Espoon musiikkiopiston pop/jazzlinja Ebeli